Certame de Debuxo Educar para Previr 2012-2013
Solicitude de láminas para particpar no certame educar para previr (descargar solicitude)
Certame de Debuxo Educar para Previr 2011-2012
Solicitude de láminas para particpar no certame educar para previr (descargar solicitude)
Certame de Debuxo Educar para Previr 2010-2011
Solicitude de láminas para particpar no certame educar para previr (descargar solicitude)
* Este curso 2010-2011 o material educativo do programa de prevención de drogas no ámbito escolar, da Xunta de Galicia está dispoñible nas seguintes direccións, de xeito que cada centro interesado poda facer a súa descarga a través das mesmas.
NOVIDADES 2010 - 2011
Descargar información sobre Actividades escolares 2010-2011
2009 - 2010
Descargar información sobre Actividades escolares 2009-2010
Descargar Información e Recursos no Ámbito Educativo e para a mocidade en conflicto e risco social
Certame de Debuxo Educar para Previr 2009-2010
ÁMBITO EDUCATIVO
PRIMARIAA) Talleres educativos
Educación preventiva
Xogos
B) Material educativo
C) Certames, concursos
Educar para previr
Xogo de prevención Sinesio
A) Talleres educativos
Educación preventiva
B) Material educativo
C) Cinensino
D) Cinefórum
¿Qué queremos conseguir coa prevención escolar?
Preguntas que os nenos poden facer acerca das drogas: As drogas non son un xogo de nenos
O que os adolescentes deben saber sobre as drogas: As drogas non son un xogo de nenos
Estudo sociolóxico:Coñecementos, hábitos e actitudes ante as drogas da poboación escolar con idades comprendidas entre os 10 e 18 anos. » Descargar breve informe
Os talleres educativos baséanse nun traballo adaptado a cada etapa, centrado nunhas dinámicas de tipo participativo, nas que en función das idades recibirán información e formación sobre a saúde e aqueles elementos que inflúen nela de maneira negativa.
Partimos de que as actitudes e hábitos relacionados coa saúde que se adquiren ao longo da infancia, inciden de maneira moi significativa no modo en que nenos e adolescentes se enfrontan ao consumo de substancias que danan a súa saúde, de aí a importancia da prevención neste momento. A alimentación, os hábitos de sono e hixiene persoal, a actitude cara ao propio corpo e o seu coidado, a valoración da saúde como elemento imprescindible para a calidade de vida, o ocio, entre outros, son aspectos esenciais do currículo.
O concepto de educación preventiva abarca tanto a prevención de drogodependencias, como do resto de hábitos que prexudiquen a saúde, entendida esta segundo a definición da OMS (Organización Mundial da Saúde): "A saúde é o estado de completo benestar físico, psíquico e social, non soamente a ausencia de enfermidade".
Esta definición comprende os principais soportes nos que se vai basear a promoción e o desenvolvemento da saúde, así como a prevención de hábitos pouco saudables.
A Educación Preventiva debe de abarcar os seguintes puntos:
As nosas actuacións foron desde o día 25 de outubro ata o 11 de maio, e que comprenderon tanto charlas para grandes grupos, como talleres de varias sesións en primaria e secundaria, desenvolvéronse nos seguintes centros da capital lucense.
As actividades e os nosos contidos nas sesións foron os seguintes:
Algunhas das actividades desenvolvidas foron as seguintes:
Test de mitos e realidades arredor do alcohol
Test de mitos e realidades arredor do tabaco
Mestura de letras
Verdadeiro ou falso?
Encadeado
Relaciona
Programa de prevención do consumo de drogas na escola
Programas do Plan Galicia sobre drogas
- Educar para previr (2005)
- Xogo de prevención Sinesio
Este xogo de plataformas describe situacións cotiás na vida dun adolescente.
Pode recoller o seu exemplar de xogo nas oficinas do Servizo Municipal de Prevención de Drogas de Lugo ou poñéndose en contacto con nós aquí.
Os talleres educativos baséanse nun traballo adaptado a cada etapa, centrado nunhas dinámicas de tipo participativo, nas que en función das idades recibirán información e formación sobre a saúde e aqueles elementos que inflúen nela de maneira negativa.
Partimos de que as actitudes e hábitos relacionados coa saúde que se adquiren ao longo da infancia inciden de maneira moi significativa no modo en que nenos e adolescentes se enfrontan ao consumo de substancias que danan a súa saúde, de aí a importancia da prevención neste momento. A alimentación, os hábitos de sono e hixiene persoal, a actitude cara ao propio corpo e o seu coidado, a valoración da saúde como elemento imprescindible para a calidade de vida, o ocio, entre outros, son aspectos esenciais do currículo.
O concepto de educación preventiva abarca tanto a prevención de drogodependencias, como o resto de hábitos que prexudiquen a saúde, entendida esta segundo a definición da OMS (Organización Mundial da Saúde): "A saúde é o estado de completo benestar físico, psíquico e social, non soamente a ausencia de enfermidade".Esta definición comprende os principais soportes nos que se vai basear a promoción e o desenvolvemento da saúde, así como a prevención de hábitos pouco saudables.
A educación preventiva debe de abarcar os seguintes puntos:
Dentro dos nosos obxectivos habería que falar de:
As nosas actuacións que van desde o día 25 de outubro ata o 11 de maio, e que comprenderon tanto charlas para grandes grupos, como talleres de varias sesións en primaria e secundaria, desenvolvéronse nos seguintes centros da capital lucense.
As actividades e os nosos contidos nas sesións foron os seguintes:
Algunhas das actividades desenvolvidas foron as seguintes:
Programa de prevención del consumo de drogas na escola
Programas do Plan Galicia sobre drogas
Programa de prevención do consumo de drogas dirixido ao alumnado de primeiro ciclo da ESO. Nela establécese unha proposta de intervención centrada na acción de titoría con unidades didácticas sobre factores de risco e protección, utilizando o cine como elemento motivador. Para o profesorado ofértase a posibilidade de formación en internet. Actúase nos ámbitos das crenzas, actitudes e motivacións así como nas condutas. Por último, para a avaliación faise un deseño cuasiexperimental de medición pretest-postest con grupo de comparación non equivalente.
Descarga de follas de inscrición para profesores e alumnos
Podemos considerar os medio de comunicación, coma unha alternativa de ocio sen máis, pero tamén podémolos usar como unha maneira de ensinar ou aprender actitudes e comportamentos saudables...
Charlas, conferencias...
¿Qué queremos conseguir coa prevención escolar?
QUÉ QUEREMOS? | POR QUÉ? |
Proporcionar ós alumnos os recursos e habilidades necesarias para enfrentarse da forma axeitada ás situacións relacionadas co consumo de drogas, tanto no inicio de producirse éste,como despois. | Porque así favorecemos a toma de decisións informada, responsábel e saudábel con respecto ó consumo de drogas. |
Promocionar a saúde formando actitudes positivas hacia o seu mantemento. | Porque os estilos de vida saudábeis son incompatíbeis co abuso de drogas. |
Fomentar actitudes favorábeis ó non consumo. | Porque non basta con salientar os aspectos negativos do consumo:hai que facer máis fincapé nos aspectos positivos do non consumo. |
Retrasar a idade de inicio no consumo de drogas. | Porque canto máis tarde se produza ese contacto (se se chega a dar), máis recursos terá o individuo ó ser máis maduro, polo que poderase esperar que a súa relación coas drogas sexa menos ou nada problemática. |
Educar ós alumnos para a utilización positiva do tempo de ocio ofrecéndolles alternativas satisfactorias. | Porque así terán un repertorio variado de actividades diferentes do consumo de drogas cas que poder ocupar o tempo de lecer. |
Favorecer a capacidade crítica dos alumnos | Porque así capacitamos ós alumnos para enfrentarse de xeito maduro, autónomo e responsábel ó consumo de drogas e a resistir a influencia dos determinantes sociais. |