Inicio > Novas > Defensora do Pobo Eu...


Defensora do Pobo Europeo: xestión de reclamacións e defensa da transparencia

21/11/2017

Se se ve afectado por un caso de mala administración por parte dunha institución da UE, pode pedir axuda á Ombudsman da UE.

Imaxen asociada a nova  


Na era do Brexit, a crise migratoria e todos os desafíos económicos que enfronta a UE, os eurodeputados subliñarán a necesidade dun maior grao de transparencia para todas as institucións europeas, e destacan o papel vital que ten que desempeñar o Ombudsman da UE.

O pleno do Parlamento Europeo adoptou o informe 2016 da Defensora do Pobo Europeo o 16 de novembro de 2017.

Defensora do Pobo da UE Quen é Emily Ou?Reilly e cal é o seu labor?

O Defensor do Pobo da UE investiga casos de presunta mala administración de institucións comunitarias. Analiza supostas irregularidades, discriminación, abuso de poder, negativa ou falta de información, demoras innecesarias por parte dunha institución ou organismo da UE. Pode actuar por iniciativa propia ou a partir de queixas dos cidadáns, e o seu obxectivo é garantir a transparencia e a rendición de contas.

O Parlamento Europeo nomea ao Defensor do Pobo Europeo durante o período parlamentario. O seu mandato é renovable. Desde 2013, Emily Ou'Reilly ocupa este cargo, despois de ser Defensora do Pobo irlandés.

Contactar á Defensora do Pobo Europeo

Calquera cidadán ou residente na UE ou calquera empresa ou asociación con oficina rexistrada en territorio comunitario ten dereito a presentar unha queixa ante a Defensora do Pobo sen necesidade de verse directamente afectado polo caso.

A reclamación debe presentarse dentro dun prazo de dous anos desde o momento no que se detectou unha irregularidade e só despois de contactar primeiro coa institución da UE en cuestión.

O Defensor do Pobo non se ocupa de ningunha queixa contra as autoridades nacionais, rexionais ou locais nin tampouco con casos relacionados co Tribunal de Xustiza da Unión Europea.

Destacados en 2016

En 2016, a Defensora do Pobo atendeu a un total de 15.797 cidadáns. Entre as tres principais preocupacións detectadas figuran: a transparencia e o acceso público á información e os documentos (29,6%), a boa xestión dos asuntos de persoal da UE (28,2%) e a cultura de servizo (25,1%).

A maioría das consultas referíanse á Comisión (58,8%), seguidas polas axencias da UE (12,3%), o Parlamento (6,5%) e a Oficina Europea de Selección de Persoal (EPSO) (5,7%).

O maior número de queixas procedeu de España (308), seguido de Polonia (163) e Bélxica (150); con todo, a maioría das consultas abríronse para Bélxica (50).



Concello de Lugo