Inicio > Novas > Orzamento da UE: a C...


Orzamento da UE: a Comisión propón un maior financiamento das infraestruturas de alto rendemento co fin de conectar aos europeos

07/06/2018

 Como parte do próximo orzamento a longo prazo da UE 2021-2027, a Comisión propón hoxe renovar o «Mecanismo Conectar Europa» cun orzamento de 42 300 millóns EUR co fin de apoiar os investimentos nas redes de infraestruturas europeas para o transporte (30 600 millóns EUR), a enerxía (8 700 millóns EUR) e o sector dixital (3 000 millóns EUR).

Imaxen asociada a nova

Isto representa un incremento do 47 % en comparación co orzamento de 2014-2020[1], demostra o compromiso da UE á hora de conseguir unha Unión ben conectada e integrada, onde os cidadáns e empresas poidan beneficiarse da libre circulación e do mercado único. Para 2012-2027, a Comisión pretender reforzar a dimensión ambiental do Mecanismo Conectar Europa co obxectivo de destinar o 60 % do seu orzamento a obxectivos ambientais. Iso contribuirá a potenciar a Unión de Enerxía, a cumprir cos compromisos contraídos pola UE no marco do Acordo de París e a consolidar o liderado mundial europeo na loita contra o cambio climático.


Maroš Š efč ovič, vicepresidente e responsable da Unión da Enerxía, sinalou: «A partir do Acordo de París, a creación de vínculos entre sectores é indispensable. O novo Mecanismo Conectar Europa defenderá unha maior sinerxia entre os sectores dixital, do transporte e da enerxía co obxectivo de maximizar o impacto da transición enerxética. Ademais, o seu maior orzamento e a súa posible combinación con outros instrumentos axudarán a que Europa mantéñase na crista da onda tanto en termos de proxectos innovadores como de redes intelixentes e almacenamento de enerxía».


Miguel Arias  Cañete, comisario responsable de Acción polo Clima e Enerxía, engadiu: «Esta proposta construirá a infraestrutura necesaria para lograr unha transición cara á enerxía limpa e conseguir os nosos ambiciosos obxectivos en materia de clima e enerxía para o ano 2030. O novo programa tamén nos axudará a completar proxectos estratéxicos, como a  sincronización das redes eléctricas dos Estados bálticos coa rede eléctrica europea central, esenciais para establecer unha auténtica Unión da Enerxía».


Violeta  Bulc, comisaria responsable de Transportes, dixo: «O transporte é un sector onde Europa beneficia especialmente aos seus cidadáns e hoxe propoñemos un orzamento sen precedentes para mellorar a mobilidade ao longo do noso continente. Queremos que os europeos poidan viaxar na rede máis moderna, segura, limpa e mellor conectada do mundo. Non se merecen menos».

A proposta da Comisión pretende conseguir unha mellor integración do sector dixital, do transporte e da enerxía co fin de acelerar a  descarbonización e a dixitalización da economía europea. As solucións de mobilidade limpa, como a  electromovilidad, necesitan unha estreita integración entre os sectores da enerxía e do transporte. Outros exemplos son a mobilidade autónoma, o almacenamento de enerxía e as redes intelixentes.


1. Transporte: unha mobilidade segura, limpa e conectada


O Mecanismo Conectar Europa apoiará unha mobilidade intelixente, sustentable, integradora e segura, con arranxo ás propostas de Europa en  movimento e á política sobre infraestruturas e transportes da UE. Por exemplo, axudará á  descarbonización do transporte, xa que priorizará os modos de transporte respectuosos co medio ambiente (como o transporte ferroviario) e o desenvolvemento de puntos de recarga para os combustibles alternativos. Tamén se propón facer fincapé na modernización da rede para conseguir que sexa máis segura. Un fiel reflexo da solidariedade europea é que se vai a reservar parte do orzamento (11 300 millóns  EUR) para os Estados membros que reciben axudas do Fondo de Cohesión.

Por primeira vez, o Mecanismo Conectar Europa tamén vai apoiar o dobre uso civil e militar da infraestrutura de transporte con 6 500 millóns  EUR. O obxectivo consiste en adaptar a rede europea de transporte aos requisitos militares e mellorar a mobilidade militar na UE. Isto supoñerá unha gran contribución para a consecución dunha auténtica Unión de Defensa como moi tarde en 2025, o que representa unha das prioridades políticas da Comisión. 


2. Enerxía: alcanzable, segura e sustentable


No sector da enerxía, o novo Mecanismo Conectar Europa permitirá a creación dunha verdadeira Unión da Enerxía e apoiar a transición da enerxía conforme aos obxectivos do paquete de propostas Enerxía limpa para todos os europeos. Deste xeito, Europa seguirá estando na cabeza en materia de transición cara á enerxía limpa, en consonancia coa prioridade política da Comisión de  Juncker de converterse en líder mundial en enerxía renovable.


Con este fin, o orzamento contará cun novo capítulo que fomentará a cooperación dos Estados membros nos proxectos de enerxía renovable que teñan unha dimensión transfronteiriza. O programa continuará apoiando as infraestruturas crave da rede  transeuropea, permitindo unha maior integración do mercado interior da enerxía, impulsando a interoperabilidade das redes entre fronteiras e sectores, facilitando a  descarbonización e garantindo a seguridade da subministración enerxética.


3. Sector dixital: unha rede de banda ancha de moi alta capacidade


O Mecanismo Conectar Europa apoiará a infraestrutura dixital de última xeración, que senta as bases do funcionamento do Mercado Único Dixital. A dixitalización da industria europea e a modernización de sectores como o transporte, a enerxía, a saúde e a administración pública dependen do acceso universal a redes de alta e de moi alta capacidade que sexan fiables, alcanzables e de calidade. Cunha demanda cada vez maior de redes de alta capacidade e infraestruturas comúns de comunicacións electrónicas, o novo Mecanismo Conectar Europa concederalle máis importancia ás infraestruturas de conectividade dixital.


Seguintes etapas


É fundamental alcanzar un acordo rápido sobre o orzamento xeral da UE a longo prazo e as súas propostas sectoriais para garantir que os fondos da UE empecen a dar resultados sobre o terreo canto antes. Doutra maneira, os proxectos en curso de infraestruturas a gran escala quedarían moi afectados polos atrasos. Na sector do transporte, este feito afectaría a proxectos tan emblemáticos como: a  Rail  Baltica, o Túnel do  Brennero, a conexión Lyon- Turín, a conexión *Évora- Mérida, etc. Por exemplo,  Rail  Baltica debería estar en condicións de realizar as primeiras contratacións que necesita para a súa construción en 2021. Este feito é crucial para conseguir finalizar un proxecto que conectará a cinco millóns de persoas nos Estados bálticos.


O logro en 2019 dun acordo sobre o próximo orzamento a longo prazo permitirá unha transición fluída entre o actual orzamento a longo prazo (2014-2020) e o novo, garantindo así a  previsibilidad e a continuidade do financiamento en beneficio de todos.


Contexto


A Rede  Transeuropea de Transporte e a cooperación transfronteiriza son indispensables para o funcionamento do Mercado único e claves para a aplicación da Unión da Enerxía, o mercado único dixital e o desenvolvemento de modos de transporte sustentables. Con todo, sen a intervención da UE, os operadores privados e as autoridades nacionais non teñen incentivos suficientes para investir en proxectos de infraestruturas transfronteirizas.


O Mecanismo Conectar Europa pretende paliar esta situación grazas á  cofinanciación da UE. O financiamento concédese en función das convocatorias de propostas organizadas pola Comisión Europea e a Axencia Executiva de Innovación e Redes ( INEA).


Xunto co programa  InvestEU, tamén serve para colmar a brecha de investimento en Europa, para xerar emprego e crecemento económico.



Concello de Lugo