Inicio > Novas > A Comisión pon en ma...


A Comisión pon en marcha unha nova ferramenta para favorecer o ensino e a aprendizaxe dixitais nas escolas

29/10/2018

 

Imaxen asociada a nova

A Comisión Europea ha dado a coñecer hoxe unha nova ferramenta para axudar a todos os centros escolares da UE, así como de Rusia, Xeorxia e Serbia, a avaliar a maneira en que utilizan a tecnoloxía dixital para o ensino e a aprendizaxe. Na UE, a ferramenta SELFIE (sigla inglesa que corresponde á autorreflexión sobre a aprendizaxe efectiva mediante o fomento do uso de tecnoloxías educativas innovadoras) ofrecerase a 76,7 millóns de alumnos e profesores de 250 000 centros escolares, con carácter voluntario. Ponse en marcha en vinte e catro linguas da UE, e seguirán máis versións lingüísticas. Toda escola interesada (de educación primaria superior, educación secundaria e formación profesional) pode inscribirse na plataforma SELFIE e levar a cabo a autorreflexión. O obxectivo da Comisión é chegar a un millón de alumnos, profesores e directores de centros escolares de aquí ao termo de 2019.

Antes de pór en marcha SELFIE no IX Instituto Klementyna Hoffmanowa, un centro de secundaria de Varsovia, Polonia, Tibor Navracsics, comisario de Educación, Cultura, Mocidade e Deporte, declarou:«SELFIE pode axudar aos nosos centros escolares a integrar as tecnoloxías no ensino e a aprendizaxe dunha maneira lóxica e exhaustiva. Ao reunir os puntos de vista dos directores, os profesores e os alumnos dos centros escolares, pode desempeñar un papel importante para que a educación en Europa adáptese á era dixital. Estou convencido de que SELFIE axudaranos a reforzar as capacidades dixitais dos europeos.Isto é fundamental se queremos que as oportunidades que ofrecen as economías globalizadas e baseadas no coñecemento estean ao alcance de todos,e é indispensable para crear unhas sociedades nas que as persoas utilicen as novas tecnoloxías con confianza e espírito crítico, en lugar de ser meros consumidores pasivos».

SELFIE é unha do once iniciativas do Plan de Acción de Educación Dixital presentado pola Comisión en xaneiro deste ano.O Plan de Acción ten por obxecto impulsar as capacidades dixitais en Europa e apoiar o uso innovador das tecnoloxías dixitais no ensino e a aprendizaxe. 

Como funciona SELFIE?

Unha vez que un centro escolar decide utilizar SELFIE, os alumnos, os directores e os profesores reflexionan sobre unha serie de enunciados breves para avaliar se se utiliza a tecnoloxía no ensino e a aprendizaxe.A ferramenta é modular; as escolas poden elixir entre unha serie de enunciados opcionais e engadir até oito preguntas adaptadas ás súas respectivas necesidades e prioridades. Tárdase entre vinte e trinta minutos en completar os enunciados. A continuación, a escola recibe un informe a medida cos resultados. O informe de escola SELFIE pode entón utilizarse para establecer un diálogo no seo da comunidade escolar, a fin de definir medidas encamiñadas a mellorar o uso da tecnoloxía dixital con vistas a unha mellor aprendizaxe. Entre esas medidas poderían estar, por exemplo, a formación específica para profesores ou o apoio aos alumnos en cuestións tales como a seguridade en liña. Todas as respostas a SELFIE son anónimas, e non se recolle ningún dato persoal. Os datos non se utilizarán para facer unha clasificación de centros escolares nin de sistemas educativos.

Próximas etapas

SELFIE está xa dispoñible en escolas de Serbia, e desde principios do ano próximo porase a disposición de todos os países da rexión dos Balcáns Occidentais. A primeira conferencia de SELFIE organizarase en Madrid os días 4 e 5 de abril de 2019 en colaboración co Ministerio de Educación español.O acto reunirá a centros escolares de toda Europa que utilicen a ferramenta, cuxas experiencias e comentarios utilizaranse para seguir mellorándoa.

A Comisión tamén elaborará material de apoio para as escolas, a fin de axudalas a tomar as medidas necesarias para mellorar o uso que fan das tecnoloxías dixitais unha vez completasen o SELFIE.Ademais, a Comisión está a explorar posibles sinerxías coas actuais redes de profesores e centros de ensino, en particular eTwinning, unha plataforma en liña apoiada polo programa Erasmus+, que se converteu na maior rede de profesores do mundo.

Contexto

A posta en marcha está a ter lugar hoxe nun centro de secundaria de Varsovia, onde o comisario Navracsics está tamén participando na conferencia anual eTwinning. O comisario Navracsics e a ministra polaca de Educación, Anna Zalewska, visitan o centro para reunirse con alumnos e profesores e ver como devandito centro está a integrar a tecnoloxía na aprendizaxe.

Para desenvolver a ferramenta SELFIE, a Comisión traballou en colaboración cos ministerios de educación e unha comunidade de expertos en educación dixital de toda Europa. Entre as institucións asociadas atópase a Fundación Europea de Formación, o Centro Europeo para o Desenvolvemento da Formación Profesional (CEDEFOP) e o Instituto da Unesco para a Utilización das Tecnoloxías da Información na Educación.

O pasado ano ensaiouse unha primeira versión da ferramenta con 650 centros de 14 países. Este proxecto piloto produciu 67 000 comentarios sobre como simplificar e mellorar a ferramenta, que se integraron na versión que agora se puxo en marcha.



Concello de Lugo